משחזרים תיבות הילוכים DQ381 ללא החלפת מכטרוניק
עם אחריות לשנה או 15,000 ק"מ
בעיות עם DSG DQ381 אחרי 60,000 ק"מ
תיבת ההילוכים DSG DQ381 בעלת 7 הילוכים מותקנת ברכבי קבוצת VAG מאז שנת 2017. היא מיועדת לרכבים עם מנוע בנפח 2 ליטר ומעלה ורכבי קרוסאובר ומיניוואנים גדולים וכבדים, כגון Skoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace וכדומה.
למרבה הצער, רוב בעלי המוסכים בארץ לא מקפידים על זמני החלפת השמן בתיבת ההילוכים כפי שמומלץ ע"י היצרן. כתוצאה מכך, ברכבים עם קילומטראז' של מעל 60,000 ק"מ (ולעיתים אף פחות), עלולות להופיע תקלות בתיבת ההילוכים DSG DQ381, כגון:
איזה פתרון מציעים המוסכים האחרים?
במוסכים הרשמיים בדרך-כלל ממליצים על החלפה של מכלול המכטרוניק (יחידת הבקרה האלקטרונית של תיבת ההילוכים) כיחידה שלמה, בעלות של כ־11,000 ₪ - לא כולל החלפת שמן, פילטרים ועבודות נוספות.
אם עושים את כל העבודות "עד הסוף", בהתאם להמלצות היצרן, העלות הכוללת במוסך הרשמי עשויה להגיע לכ־17,000 ש"ח.
גם במוסכים הלא-רשמיים ממליצים להחליף את המכטרוניק, אבל לאחד משומש – זה זול יותר, אבל אין שום אחריות שאותן הבעיות לא יחזרו על עצמן. בנוסף, קיים סיכון שהתוכנה במכטרוניק מרכב אחר לא תתאים לתיבת ההילוכים ברכב שלכם.
כמו כן, במוסכים רבים לאחר החלפת מכטרוניק עלולים לשים בו שמן משומש, מה שבוודאות יגרום לבעיות הללו לחזור על עצמן כעבור שנתיים – שלוש, או לשים על מכטרוניק חדש מכסה ישן שידלוף בוודאות (את המכסה יש להתקין בשיטה מסוימת, באמצעות כלים מיוחדים ועם ההברגה הנכונה).
מה אנחנו מציעים?
אצלנו יודעים לשחזר את יחידת הבקרה (מכטרוניק) של תיבת ההילוכים DQ381 עם חלקי חילוף מקוריים של חברת BOSCH.
התהליך כולל:
לא נצטנע – חוץ מהמוסך שלנו, אף אחד בארץ לא יודע לעשות את זה (לפחות נכון לעכשיו).
העלות הכוללת של כל העבודות וחלקי חילוף היא 5,000 ₪ .
המחיר הזה כולל פילטר ומכסה מקוריים ושמן תמסורת איכותי LIQUI MOLI מאושר ע"י VAG (אישור מס' 529 055).
אחריות לשנה (או 15,000 ק"מ) על כל העבודות.
כיצד להימנע מבעיות עם DSG DQ381
תיבת ההילוכים DQ381 שייכת לסוג ה"רטוב", כלומר יחידת הבקרה (המכטרוניק), המצמדים הכפולים והחלקים המכניים כולם שוכנים באותה אמבטיית שמן משותפת.
כתוצאה מכך, נפח השמן הכולל הדרוש לשלוש המערכות יחד הוא גבוה במיוחד – כ־7 ליטרים.
שמן תמסורת מהסוג האיכותי הוא יקר, ועל-מנת לחסוך לבעלי המכוניות בעלויות התחזוקה, קבוצת VAG מציינים בהמלצותיהם שניתן להחליף שמן בתיבת ההילוכים הנ"ל כל 120,000 ק"מ ולא כל 60,000 ק"מ בתנאי שנעשה ברכב שימוש רגיל ותקין.
אבל זה לא תקף לגבי ישראל, עם החום הנורא והפקקים שלנו! השמן בתיבה מכיל תוספים שתפקידם להגן על הרכיבים האלקטרוניים של יחידת הבקרה.
עם הזמן, התוספים האלו מתכלים ונעלמים מהשמן - וככל שהטמפרטורות גבוהות יותר, כך זה קורה מהר יותר.
לכן מומלץ להחליף שמן בתיבת ההילוכים DQ381 כל 60,000 ק"מ, בדיוק כמו בשאר הדגמים של DSG.
מאפייני החלפת השמן ב - DSG DQ381
אחד התהליכים החשובים ביותר שהיצרן ממליץ להקפיד עליו הוא בדיקה דקדקנית של מפלס השמן.
בדיקה זו חייבת להתבצע אך ורק בטמפרטורת שמן שבין 35 ל־45 מעלות צלזיוס, ודורשת ציוד אבחוני ייעודי ומתקדם.
בנוסף, במקרים מסוימים נדרש גם כיול מחדש של תיבת ההילוכים לאחר סיום הבדיקה והטיפול.
ליטר שמן מקורי של VAG בעל אישור מס' 055 529 עולה כ-400 ₪. לסירוגין, אנחנו ממליצים להשתמש בשמן LIQUI MOLI שעבר בדיקות קפדניות ועומד לחלוטין בתקן של היצרן, אבל עולה חצי מזה.
ישנן חברות נוספות הטוענות שהשמן שלהם עומד בתקן 529 055, אבל רק השמן של חברת LIQUI MOLI עבר בדיקות במעבדות של תאגיד Volkswagen ונמצא מתאים.
למה לבחור בנו?
אנחנו מהבודדים בישראל שבאמת יודעים לתקן DSG ולא רק להחליף את כל היחידה. בזכות הידע והניסיון שלנו, אנו מציעים שירות מקצועי ואיכותי תוך שימוש בחלקים מקוריים. כך תוכלו לחסוך משמעותית לעומת החלפה מלאה של היחידה, ולקבל פתרון אמין במחיר הוגן וסביר.
גישה מומחית
המומחיות שלנו היא VAG. יותר מ 10 שנים מתמחה עבור סקודה, פולקסווגן, מושב, אאודי אבחון ותיקון
ידע וזמינות של תיעוד טכני
יש לנו גישה לכל הקטלוגים הרשמיים של התיעוד הטכני של כל דגמי ה-VAG
ציוד טכני
אנו משתמשים רק בתוכנה רשמית ובטכניקה מודרנית לאבחון